Zajmowanie się domem to też praca...

Witam Was wszystkich. Jak już wiecie z poprzednich postów od trzech lat jestem na rencie i nie pracuję zawodowo. Jednak prowadzę dom oraz zarządzam trzema blogami. Oprócz tego mam dużo nauki - kiedyś planuję wrócić do zawodu. Takie życie wymaga bardzo dobrej organizacji czasu. Na szczęście od jakiegoś czasu interesuję się produktywnością. Produktywność to sztuka robienia właściwych rzeczy we właściwy sposób we właściwym momencie.

Zacznijmy od początku dnia. W jednej z książek wyczytałem, że najważniejsze dla naszego zdrowia i pomyślności w danym dniu  są poranki. Wstań godzinę wcześniej i podziel ten czas na sześć modułów. Niech każdy moduł zajmie Tobie 10 minut. Oto lista:

  • Cisza – (Silence) medytacja, modlitwa itd.;
  • Afirmacja – (Affirmation) kilka zdań opisujących jak bardzo jesteś zdeterminowany/a aby mieć przyszłość taką, jaką chcesz, ale powiedzianych w czasie rzeczywistym, z dużą dawką emocji;
  • Wizualizacja – (Visualisation)wyobrażenie sobie jakiegoś sukcesu, tego co osiągnęliśmy i jak do tego udało się doprowadzić;
  • Ćwiczenia – (Exercise) bieganie, pompki, przysiady itd.;
  • Czytanie – (Read) czytanie książki, artykułów, gazety itd.;
  • Pisanie – (Scribe) pisanie dziennika: co udało się zrealizować, plany na dzisiaj, jak się czujesz.

 Od jakiegoś czasu planuję wdrożyć w życie powyższą metodę. Na przykład codziennie rano piszę dziennik. Pisanie dziennika to wspaniały nawyk. Pozwala w każdej chwili wygenerować obraz naszego życia : jak się czułem, co robiłem itd.

Jeżeli chodzi o organizację reszty dnia to używam do tego aplikacji Nozbe. Jest to rewelacyjny menadżer zadań. Jest prosty w obsłudze i działa na komuterze, telefonie czy tablecie. Jak to działa? To proste. Poprzedniego dnia wieczorem wpisuję do mojej aplikacji  wszystkie zadania, które jutro i w najbliższej przyszłości planuję wykonać. Oprócz tego wyznaczam sobie na następny dzień trzy zadania, które mają najwyższy priorytet. Pomyśl sobie, że te trzy zadania to są trzy wielkie żaby, które trzeba jak najszybciej połknąć. - najlepiej jeszcze rano. Reasumując – nawet jeśli reszta dnia okaże się mało produktywna, to zawsze zakończysz dzień z dużym sukcesem, ponieważ najważniejsze rzeczy zostały wykonane.

Natomiast pod koniec dnia wystawiam sobie ocenę z mojej pracy w danym dniu i planuję następny dzień. To tyle na temat zajmowania się domem i produktywności. Dopełnieniem tego posta może być mój starszy artykuł pod tytułem Mój plan dnia .

Komentarze