Problem z moją nadwagą...

 Witam Was ponownie. Od kiedy zacząłem brać leki na schizofrenię przybrałem na wadze. W 2006 roku ważyłem 63 kilogramy. Teraz warzę 100 kilogramów. Od tego roku postanowiłem coś z tym zrobić. Wymyśliłem sobie swoją prywatną dietę. Oto jej założenia:

  • nie jem po 18 godzinie;
  • jem małe porcje co 3 lub 4 godziny;
  • ograniczam słodycze;
  • nie piję słodkich napojów;
  • ograniczam węglowodany;
  • jem dużo warzyw. Natomiast owoce spożywam w małych ilościach;
  • jem 5 razy dziennie  i unikam zapychaczy między posiłkami .

 Chciałbym jeszcze dodać, że stosuję powyższą dietę od poniedziałku do soboty. W niedzielę pozwalam sobie na trochę słodyczy i kawałek ciasta - z racji,że zażywam leki nie piję alkoholu.. 

 Trzeba pamiętać również o wodzie. Rano po przebudzeniu piję jedną szklankę wody z cytryną. Natomiast w ciągu dnia staram się wypić 6 szklanek wody czyli jakieś półtora litra płynów. 

Dobrym nawykiem podczas stosowania diety są spacery. Ja chodzę dziennie ok. 20000 kroków. - 2 dłuższe spacery w ciągu dnia.

Jeżeli planujesz również dużo spacerować to zaopatrz się w dobry zegarek, który mierzy kroki i prowadzi statystyki. Ja sobie w 2017 roku kupiłem smartwatcha "Samsung Gear S3 Frontier".

Jest to bardzo fajny zegarek posiadający mnóstwo ciekawych funkcji. Oprócz liczenia kroków smartwatch prowadzi statystyki wypitych w ciągu dnia kaw oraz szklanek wody. Posiada on również bardzo dobry system mierzenia pulsu.

 Jeżeli masz też problem z nadwagą to zacznij spacery i dietę. Pozdrawiam.


Komentarze